tips för torr hårbotten och fett hår

Har du torr hårbotten men fett hår?
Det beror förmodligen på att du tvättar håret för ofta. Jag har själv haft problem med det. Tvättar man håret för ofta så börjar hårbotten producera mer fett allt eftersom att återfukta hårbotten då den blir väldigt torr. Då blir det att man tvättar oftare för att slippa gå runt med fettigt hår, men då blir hårbotten ännu torrare. Alltså blir det som en ond cirkel. Börja med att tvätta håret var tredje dag och använd Aco's hårbottengel. Den har funkat bra på mig. Och för att slippa torra toppar så använd silkesdroppar, detta kan du gärna ta hur ofta och hur mycket du vill. Jag brukar använda det innan jag plattar håret, vilket är väldigt bra då det skyddar mot värmen. Håret blir verkligen lent efteråt! Jag använder mig av Lanza. Tror de bara säljs på frisörsalonger men inte säker.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0