Drick mycket vatten!

Precis ätit en god tacopaj mamma lagat. Mmm så förbaskat gott är det, men väldigt mäktigt. Orkade inte ens hela min portion, bra var väl det, usch så proppmätt jag är nu. Håller på och försöker minska min magsäck, känner redan att jag nästan bara behöver ta några tuggor sen räcker det för min del. Great!
Jag har dessutom börjat med att bara dricka vatten. Ingen läsk, juice osv ska få komma ner i min mage mer. Bara massa socker där i.. Ett bra tips är att dricka vatten runt 20-30 min innan du ska äta mat, det gör att du kommer känna dig mätt snabbare så du slipper kränga i dig onödigt mycket mat, och de gånger du känner dig sugen på något eller bara småhungrig så ta ett stort glas vatten, så lär du bli av med det suget, och om inte så ta någon frukt istället för att stoppa i dig godis och andra onyttigheter. Det är dessutom alltid bra att ha med sig en vattenflaska när du ska någonstans, får ju lätt plats i väskan. Glömmer du ta med så kila in på snabbaste mataffär och köp mineralvatten eller liknande. Vatten förebygger uttorkning och transporterar slaggprodukter ur kroppen, alltså väldigt viktigt att du dricker mycket vatten. Dock behöver man inte gå till överdrift. 4 glas om dagen räcker gott och väl.
Aja, nog tjatat om vatten, haha! Nu blir det till att kolla runt på lite olika bloggar samtidigt som jag checkar 2 och en halv män, mer inlägg kommer ikväll. Puss så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0